Kas vyksta šiame paveiksle?

Liepos 23 d. Visagino kultūros centro parodų salėje „Sedulina“ eksponuojami menininkių Birutės Dapkienės, Ramunės Vaitkevičienės ir Giedrės Švedienės  kūriniai netikėtai tapo keliaujančio MO muziejaus patyriminės edukacijos „Vizualinio mąstymo metodu pagrįstas užsiėmimas. Kas vyksta šiame paveiksle?“ dalimi.

MO muziejaus edukatorės Viola Klimčiauskaitė ir Jurgita Zigmantė pakvietė visaginiečius įsitraukti į pokalbį apie meną bei jo patyrimą.

Kritiškam bei kūrybiškam mąstymui sužadinti buvo pasitelktas plačiai pasaulyje taikomas meno edukacijos metodas – vizualinio mąstymo strategija. Jo metu naudojama universali klausimų sistema skatina stebėti, apibūdinti ir interpretuoti, remiantis argumentais, bei nuosekliai samprotauti. MO edukatorės pasiūlė atlikti penkias aktyviai į samprotavimo procesą įtraukiančias užduotis.

Pirmoji startavo Visagino krašto muziejaus ekspozicijoje. Kiekvienas dalyvis pasirinko savo nuotaikai artimą atviruką ir pabandė atsakyti į klausimą „Kodėl pasirinkote šį atviruką?“. Ne tik įgarsinti, bet ir suformuluoti savo pasirinkimo priežastis nebuvo paprasta, ypač jei pasirinkimas buvo intuityvus. Dar sudėtingiau apibūdinti paveikslą tiems, kas jo nemato. Kaip tik dvi užduotys buvo nukreiptos į gebėjimą žodžiais nusakyti meno kūrinio bruožus kitiems žmonėms. Ar mokame įsigilinti į meno kūrinį? Kartais pavadinimas padeda užčiuopti užuominą, bet šiuolaikiniame mene jis nebesufleruoja paslėptos reikšmės, dėl to vis reikšmingesnė tampa savarankiška analizė ir gebėjimas interpretuoti. Interpretacinius įgūdžius dalyviai lavino bandydami išnarplioti vieną iš parodos paveikslų, ieškodami atsakymo į klausimą „Kas vyksta šiame paveiksle?“. Šio proceso metu sugeneruoti labai skirtingi, net prieštaringi, siužetai, atsižvelgiant į paveikslo spalvas, pavaizduotus objektus ir personažus, potėpius, šešėlius… Simbolinę prasmę turėjo paskutinė užduotis – pažvelgti į paveikslą pro nedidelį rėmelį iš trijų atstumų. Jei tolyje paveikslas buvo neryškus, besiartinant ryškėjo jo kontūrai ir spalvos. Patraukus nuo akių rėmelį, kai kurie dalyviai pirmą kartą atkreipė dėmesį į ištaigingą paveikslo rėmą. Ši užduotis vaizdingai parodė, kad esame užsidėję „rėmelius“ gyvenime, kurie apriboja galimybę pamatyti platesnį kontekstą. Galiausiai patyriminė MO muziejaus edukacija atskleidė platų patirčių spektrą ir ne tik meno atžvilgiu.

„Vizualinio mąstymo mainai mene“ – tai MO muziejaus ir Britų tarybos projektas, kurio tikslas – kritinio mąstymo ir dialogo kompetencijų ugdymas, bendradarbiavimo tinklų tarp bendruomenių kūrimas.

Projekto edukacijos atspirties taškas – MO muziejuje vykstanti didžioji paroda „Kodėl taip sunku mylėti?”. Ją kuria pasaulinio garso britų režisierius, BAFTA laureatas Peter Greenaway ir olandų menininkė Saskia Boddeke. Paroda analizuoja šiuo metu ypatingai aktualią ir universalią priešybių aš vs. kitas/kitoks problematiką. Tuo pačiu ji užduoda klausimus, kodėl sunku mylėti kitą, nesvarbu, koks jis būtų. Menininkai parodoje analizuoja žmonijai būdingą siekį panaikinti socialines, politines ir ekonomines nelygybes, keliami atvirumo kitam/kitokiam klausimai. Paroda  „Kodėl taip sunku mylėti?” MO muziejuje veiks iki 2021 m. sausio 31 d.

 Edukacijos akimirkas fiksavo Gintarė Uselytė.

Prenumeruok – apie renginius žinok!

Renginių anonsas

KARANTINAS NUO 2020-11-07 IKI 2020-11-29


Mūsų draugai